Boerenkool Toernooi

Bekijk hieronder verslagen en foto’s van het afgelopen toernooi.

15-01-2017 Boerenkool Toernooi

Een prachtige zonnige winterdag met – 4°
Een heel bijzondere locatie in een prachtige omgeving met weide uitzichten.
De sfeer was bijzonder hartelijk.
Het was een weerzien van veel schaakvrienden uit het hele land die we elk jaar weer mogen begroeten, oud leden en jeugdleden die deel hebben uitgemaakt van schaakvereniging Lochem.
Het was een snelschaaktoernooi waar in de ochtend partijen werden gespeeld met 15 minuten op de klok. In de middag kregen we iets meer tijd 20 minuten per wedstrijd. Er werd een heerlijke stampottenbuffet geserveerd, waar iedereen van genoot.
 Vorig jaar was de winnaar oud jeugdlid Guido Blankenstein. Dit jaar lieten de oud jeugd leden het afweten en presteerden onder de maat.  Gelukkig voor Jan Bulk die dankzij de remises van de andere kandidaten de trofee mee naar huis nam. De afbeeldingen gemaakt door Louis Trautwein  geven een goede weergave van de gemoedelijke sfeer. (klik op de afbeeldingen)

Uitslag Boerenkool Toernooi

Snelschaaktoernooi Lochem

Een grote afvaardiging vanuit schaakvereniging  Zutphen kwam onze snelschaakavond versterken. 24 schakers kruisden de degens, in het geheel een behoorlijke bezetting zeven ronden werden gespeeld  met 10 minuten op de klok.10 minuten zijn voor leden op leeftijd een flinke kluif, maar het plezier was er niet minder om. Eigenlijk had iedereen gewonnen want er was voor iedereen een prijs te winnen, de prijzentafel was overvol. Wij misten wel onze clubkampioen om het gemiddelde van de Lochemmers op te krikken. Maar wij krijgen op 19-06-2017 in Zutphen weer nieuwe kansen.

ranglijst Snelschaak Lochem en Zutphen

Kom eens langs of neem contact op!

Neem gerust vrijblijvend een kijkje in onze speelzaal of neem contact op met één van onze bestuursleden voor meer informatie. U bent van harte welkom!