Jeugdschaak

Speciaal voor de jeugd heeft Schaakvereniging Lochem diverse mogelijkheden.
Lees hier wat wij zoal aanbieden.

De Schaakvereniging Lochem draagt het jeugdschaak een warm hart toe. Speciaal op de jeugd gerichte activiteiten zijn:

• Schoolschaak: elk jaar wordt op een groot aantal basisscholen in Lochem een schaak simultaan georganiseerd en in maart het schoolkampioenschap voor teams.
  • Interne (onderlinge) competitie.
  • Trainingen, lessen, examens, diploma’s. Bij voldoende belangstelling starten wij weer met een jeugdopleiding. Belangstellenden kunnen zich melden bij het bestuur.
  • De lessen zijn van 19.00 tot 20.00 uur.
  • Het bevorderen van het deelnemen van jeugdspelers aan de senioren competitie.
  • Simultaan wedstrijden.

Om lid te worden hoef je (nog) niet te kunnen schaken. Wij leren je dat. Daarbij maken we gebruik van de Stappenmethode. Dat is een didactische methode van de KNSB om te leren schaken.

Kom jij onze vereniging versterken?

Kom gerust eens een aantal keren langs op maandagavond, je hoeft niet direct lid te worden. Je kunt ook contact met ons opnemen. Als je dat voor het weekend doet dan zorgen wij voor een tegenstander.